الثلاثاء، 1 أبريل 2014

كوابيس

فى احد شهور السنة وفى ليلة برد شوية الساعة يجيلها 3 الفجر الواحد يقرر انه ينام , يبدا يحضر للنوم يشرب يطفى النور يتقلب على السرير ويفضل يبُص للسقف مع انك اوقات كتير مش بتشوفوا لان الدنيا بتبقى ضلمة 
تغمض عينيك تنام وتسرح فى النوم اه تسرح فى النوم 

الدنيا سكوت والجو برد وانت متغطى كويس فجأة تشوف يجرى وراك واحد تنط فى بيت مهجور متعرفش بتاع مين ولا هتخرج منه ازاى تبدأ تدور على امك مش لقيها ولا اخواتك المهم تبدأ تشوف مين ده طيب ,الراجل بيطلع يجرى وراك يقبض عليك وينزل فيك ضرب ولسه مع اول قلم هينزل على وشك تلاقى نفسك بترمى نفسك من ارتفاع 500 متر شايف الدنيا كلها من فوق والعمارات صغيرة والارض بتقرب من وشك الجو برد نسيم الهوا بيعدى بمنتهى الجمال 
ومع اقتراب فشخك فى الارض فجأة تقوم تلاقى نفسك تحت سرير حد تعرفه من العيلة تسأل انا ايه اللى جابنى هنا وانا هنا ليه ؟!
ولسه هتجاوب تلاقى نفسك قدام سوبر ماركت عم ايمن وهو بيديك الباقى لبان ولسه هتاكل او لبانة تلاقى واحد راكب عربية راح ماسكك وجرك على الارض ولسه هتحس بالوجع تلاقى نفسك راكب Race 

المهم انه بيتقلب بيك 
فجأة بتلاقى نفسك من جيش المقاومة الفلسطينية وجيش الاحتلال دايماً بيدخل بيتك واول ما الرصاصة تدخل جسمك 
تكسرها صرخه لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
وش امك فى وشك والساعة 8 الصبح وهى مش بتقول الا  يا خسااارة التربية يا ريتنى كنت جيبت اتنين كيلوا بطاطس كنت هستفاد بيهم قوم يا حبيبى وراك حاجات كتير انهاردة ! 
ايه ده ده انا حى ! 
مع ابتسامة سخيفة كده وتبدأ يومك خير يارب صباح الخير يا امى فيه فطار ؟ 
قوم جيب فطار يالا 
استنى هو انا كنت بحلم طب انا مش فاكر الحلم ويومك يمشى عادى لغاية لما تنام تانى
وهكذا بقالى اسبوعين ! #كوابيس

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق